• Nasz wyjazd do Włoch

• 12.03.2023. Niedziela.
            Około godziny 9. 00  wyjechaliśmy z dworca autobusowego w Suwałkach. Celem naszej podróży było Lotnisko Fryderyka Chopina w Warszawie skąd o godzinie 17:30 wylecieliśmy samolotem do Rzymu. Wylądowaliśmy po około 2 godzinach. Około 22.00 zawitaliśmy w Hotelu Romoli.

13.03.2023. Poniedziałek.
             Tego dnia udaliśmy się do szkoły, która nas gościła. Odbyła się prezentacja uczniów z Polski o Szkole Podstawowej im. Mikołaja Bakałarza w Bakałarzewie oraz prezentacja uczniów z Włoch o I.C. Giovanni Cagliero w Rzymie

Poznaliśmy Panią Teresę Talaric, która opowiadała nam o Włoszech,  Rzymie, szkole i o projektach europejskich, w których uczestniczą.  Mieliśmy też lekcję języka włoskiego – tworzenie słownika podstawowych zwrotów włoskich przy wsparciu włoskich uczniów Następnie razem z nowo poznanymi koleżankami i kolegami uczyliśmy się Belgijki. Następnie udaliśmy się metrem na Plac Świętego Piotra i do samej Bazyliki. Oprowadzał nas po nich polski ksiądz. Po zwiedzeniu Bazyliki mogliśmy wejść na jej samą górę. Następnie udaliśmy się do restauracji gdzie skosztowaliśmy włoskiego makaronu z sosem, po czym wróciliśmy do hotelu.

14.03.2023. Wtorek.
             Zjedliśmy śniadanie, po czym wyszliśmy z hotelu. Mieliśmy warsztaty  - zajęcia lekcyjne z włoskimi uczniami na temat „Sztuki antycznej”. Tego dnia byliśmy w Piazza Barberini z uczniami z włoskiej szkoły. Byliśmy także przy Fontannie di Trevi i w Panteonie. Po obejrzeniu wspomnianych zabytków poszliśmy zjeść pizzę w jednej z pobliskich restauracji.
          Po posiłku skierowaliśmy się na stację metra, z której pojechaliśmy z powrotem do hotelu gdzie mieliśmy lekcję matematyki w ramach “zielonej szkoły”.

15.03.2023. Środa.
             Dzisiaj po zajęciach lekcyjnych byliśmy w Forum Romanum i jego okolicach z naszymi znajomymi z Włoch. Następnie sami zobaczyliśmy Koloseum, które było niezwykłe. Forum Romanum spodobało nam się bardzo, zapierając dech.  Wspaniała architektura i krajobraz potrafiły zrobić wielkie wrażenie na całej naszej grupie. Na koniec (po powrocie do hotelu)  mieliśmy kolejne lekcje: historii i matematyki.

16.03.2023. Czwartek.
             Dzisiaj po zajęciach warsztatowych – budowanie relacji byliśmy w Ostii, po czym pojechaliśmy na plażę. W Ostii Antice byliśmy z uczniami z włoskiej szkoły. Podczas spotkania dowiedzieliśmy się jak wyglądało życie w starożytnej Ostii.
             Naszym następnym celem była plaża Morza Tyrreńskiego. Zachwycił nas widok pięknego krajobrazu. Na piasku zrobiliśmy napis “Bakałarzewo” czyli miejscowości, w której mieści się nasza szkoła.  Następnie pojechaliśmy z powrotem do hotelu. Tym razem mieliśmy lekcje historii na temat Ostii gdzie musieliśmy napisać czego się dowiedzieliśmy.

17.03.2023. Piątek.
             Tego dnia poszliśmy do niedalekiego parku, gdzie z okazji Święta Zjednoczenia Włoch włoscy uczniowie zaśpiewali hymn narodowy. My śpiewaliśmy hymn naszego kraju.

Wymienialiśmy się  śpiewając znanymi piosenkami z naszych krajów, a nawet tańczyliśmy Macarenę. Pożegnaliśmy się z wszystkimi, gdyż musieliśmy już jechać do hotelu po plecaki a potem od razu na lotnisko. Do zobaczenia Włochy! Dolecieliśmy do Polski po około 2 godzinach.

18.03.2023. Sobota.
             Po przylocie musieliśmy czekać przez chwilę na środek transportu, więc dostaliśmy pyszne kanapki, które nas wzmocniły. Wsiedliśmy po tym do autobusu kierującego się w stronę Suwałk. Po około 6 godzinach dotarliśmy do Suwałk, skąd wróciliśmy do swoich domów.
             Bardzo dziękujemy organizatorom za umożliwienie nam uczestniczenia w wyjeździe do tak pięknego kraju jak Włochy.